2. prosinca 2023. Porsche 911 postavio svjetski rekord u visini penjanja – 6734 metara

Autor:

Porsche AG

 Značajno modificirani Porsche 911 Carrera 4S pokretan sintetičkim gorivom eFuel postavio je svjetski rekord dovezavši se na vrh zapadnog grebena vulkana Ojos del Salado u Čileu

6.734 metara nadmorske visine – niti jedan automobil nikada nije išao više – 2. prosinca 2023. trostruki prvak Le Mansa Romain Dumas postavio je novi svjetski rekord na vrhu zapadnog grebena vulkana Ojos del Salado u Čileu, upravljajući značajno modificiranim Porsche 911 Carrera 4S koji je pokretao sintetičnim gorivom eFuel. Podršku mu je pružio međunarodni tim sastavljen od članova iz Čilea, Francuske, Njemačke, Sjedinjenih Država, Kanade i Švicarske.

Tim koji podržava trostrukog prvaka Le Mansa suočio se s ekstremnim uvjetima. Zrak na visini bio je upola manje gustoće nego na razini mora, dok su se temperature kretale oko 20 stupnjeva ispod ledišta. “Nikad neću zaboraviti ovo iskustvo. Bio je izvanredan osjećaj voziti se tamo gdje nijedan automobil prije nije prošao,” rekao je Romain Dumas kratko nakon silaska s vulkana.

Foto: Porsche AG

Porsche 911 je uspio ići više od bilo kojeg drugog zemaljskog vozila u povijesti. Stigli smo do točke gdje nas je dočekao pravi vrh zapadnog grebena – više nismo mogli. Dakle, ovo je stvarno bila najveća nadmorska visina koja se može postići. Trenutak ponosa za cijeli tim – i zahvalni smo na podršci i vjeri svih naših partnera, od kojih je svaki ovo omogućio.

”Ekspediciju s dva značajno modificirana modela Porsche 911 podržali su HIF Global, Schaeffler Group, Mobil 1, BFGoodrich i TAG Heuer. Te su tvrtke stručnošću i tehnologijom podržavale međunarodni tim vodiča, inženjera, vozača i planinara. “Čestitamo cijelom timu – izvanredno i nadahnjujuće postignuće,” rekao je dr. Frank Walliser, potpredsjednik kompletne arhitekture i karakteristika vozila tvrtke Porsche AG.

Porsche AG

„Ovaj je projekt započeo kao ‘što ako’ i tako sam ponosan što radim za tvrtku koja stvarno vjeruje u pomicanje granica i učenje istraživanjem. Dva modela Porsche 911 koja su korištena na ovoj ekspediciji pokretala su eFuels, koja se proizvode u planiranom pilot projektu HIF-a “Haru Oni ​​u Punta Arenasu, koji smo pokrenuli mi, a zatim se miješaju prema trenutno važećim propisima o gorivu.”

“Oduševljeni smo ovim rezultatom i što smo bili dio ovog bliskog i strastvenog tima koji radi na tako posebnom projektu”, rekla je Clara Bowman, COO, HIF Global. “Ovo je naglašena demonstracija sposobnosti HIF Global sintetičkih eFuels, koja rade u najekstremnijim i najekstremnijim uvjetima koji se mogu zamisliti. Postaviti novi rekord nakon toliko vremena je nevjerojatno postignuće.”

Foto: Porsche AG

Projekt je označio povratak automobila i tima na vulkan Ojos del Salado, koji su posjetili 2022. i upravo premašili 6000 metara na istraživačkoj vožnji. U kontekstu, dostignuta najveća nadmorska visina jednaka je 1934 metra iznad vrha Mont Blanca. Prethodni rekord, postavljen 2020. godine, iznosio je 6694 metra.

U pokušaju rekorda sudjelovala su dva modificirana modela Porsche 911 Carrera 4S pod nadimcima ‘Doris’ i ‘Edith’. Automobil koji ruši rekorde razvio je RD Limited u suradnji s Porscheom. Sam rekord Dumas je postigao u lakšoj i agilnijoj varijanti ‘Edith’. Izuzetno sposobna za terensku vožnju temelji se na trenutnom modelu 911 Carrera 4S. 6-cilindarski bokser motor 3.0 snage 443 KS, sa 7-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Foto: Porsche AG

Automobil je radio s tvornički punjenim mazivima iz Mobil 1, što je omogućilo pogonski sklop da radi bez problema čak iu ekstremno hladnoj klimi. Porsche 911 pokazao se kao odlična osnova; kroz kombinaciju robusne, ali lagane konstrukcije šasije, velike snage i sposobnosti da se dobro nosi s ekstremno velikim nadmorskim visinama.

Dva su automobila bila opremljena sjedalima od karbonskih vlakana i pojasevima u pet točaka. Zatim je dodano portalno ovješenje, s vertikalnim reduktorima na svakom kotaču, što je razmak od tla povećao na 350 mm i smanjenje prijenosnih omjera za precizno doziranje gasa pri velikim usponima. Osim toga, automobili su bili opremljeni posebnom laganom, ali iznimno čvrstom zaštitom podvozja od aramidnih vlakana koja omogućava klizanje po stijenama.

Vodeći automobil dobio je vrlo posebnu dodatnu tehnologiju – upravljanje pomoću žice – koju je razvila i osigurala Schaeffler grupa. Sustav nazvan Space Drive bio je sposoban ispuniti jedinstvene i ekstremne zahtjeve vulkana i terena, nudeći preciznost i detaljnu povratnu informaciju kako bi Romain Dumas mogao postaviti automobil točno tamo gdje mu je trebao – često dok se penje po nesigurnim i gotovo okomitim padinama.

Foto: Porsche AG

Oba su automobila u potpunosti radila na sintetičnom gorivu dobivenom  strujom iz obnovljivih izvora HIF eFuel – stvorenom u Čileu – tijekom njihovog vremena na vulkanu.  Goriva eFuels se izrađuju od vode i ugljičnog dioksida korištenjem obnovljive energije, što omogućuje potencijalnu gotovo CO₂ neutralnu upotrebu motora s unutarnjim izgaranjem, budući da je CO₂ uhvaćen tijekom proizvodnog procesa eFuels otprilike jednak CO₂ emitiranom tijekom korištenja automobila.

Porsche je uložio u eFuels kao dio svog “dvostrukog e-puta” za pokretanje sportskih automobila prošlosti, sadašnjosti i budućnosti: E-mobilnost i eFuels. Prvo integrirano pilot postrojenje za proizvodnju sintetičkih goriva, “Haru Oni” u Punta Arenasu, Čile, počelo je s proizvodnjom krajem 2022. godine.

Tijekom cijele ekspedicije projekt je imao oprezan pristup koji je stavljao na prvo mjesto sigurnost. Timu je trebalo dva tjedna da se polako privikne na nadmorsku visinu, polako dobivajući na visini iz dana u dan. Automobili nisu imali takvih poteškoća – standardni sustavi na modelu Porsche 911 osjetili su razrijeđeni zrak i u skladu s tim prilagodili dolijevanje goriva, što znači da su performanse bile maksimalno povećane.

Tim je pomno pratio ne samo njihovu nadmorsku visinu, već i otkucaje srca, obrasce spavanja i sagorijevanje kalorija putem Connected pametnih satova, koje osigurava Tag Heuer. To su nadgledala dva liječnika koji su činili dio tima zbog udaljenosti lokacije i stalno prisutnog rizika od visinske bolesti i drugih zdravstvenih rizika koje donosi mješavina rijetkog zraka i niskih temperatura.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.