Mercedes-Benz 300 SLR, kojim je upravljao Pierre Levegh, pri 240 km/h udario je u Austin-Healey Lancea Macklina te se silinom udarca razletio u publiku i zapalio. Uz francuskog su vozača poginula još 83 gledatelja
Le Mans, 11. lipnja 1955.: Mercedes-Benz, Ferrari, Jaguar, Porsche, Aston Martin i Maserati… Hawthorn, Fangio, Moss, Fitch, Levegh… Utrku su najavljivali kao najveću svih vremena. Najbolji bolidi i najbolji vozači…
Do sumraka Francuz Pierre Levegh bio je mrtav, kao i još 83 nesretna gledatelja, a više od 120 osoba je ozlijeđeno. Bila je to najsmrtonosnija automobilska utrka u povijesti.
Nakon katastrofe na 24 sata Le Mansa, 11. lipnja 1955., najkrvavije utrke na kotačima u povijesti, Mercedes-Benz se povukao iz automobilizma sve do kasnih 1980-ih, Fangio više nikad nije vozio Le Mans, a mnoge su države ukinule autoutrke na neko vrijeme.
Pobijedio je Mike Hawthorn, slavivši uz šampanjac…
Na Leveghovom sprovodu francuski su novinari iz revolta držali Hawthornovu fotografiju sa šampanjcem. Ironijom sudbine Hawthorn je poginuo četiri godine kasnije u nesreći bolidom Mercedes-Benz.
Gledatelji, policija i vatrogasci satima izvlačili preživjele ispod unakaženih tijela stradalih. Na stazu su brzo došli i brojni svećenici koji su unesrećenima davali posljednju pomast.
Istraga je zaključila da nitko za 84 mrtvih nije kriv, da se, jednostavno, radi o nesreći. Ipak, loš asfalt, zaštitna ograda visoka tek jedan metar te bubanj kočnice umjesto diskova na bolidu Mercedes-Benz, kojeg je vozio Levegh, bili su smrtonosna kombinacija, koja je dovela do najveće tragedije u povijesti automobilizma.
Pojavile su se i teorije zavjere, da je Daimler-Benz na bolidima koristio neprovjerenu tehnologiju, no one nikad nisu dokazane. Mercedes-Benz 300 SLR kojim je upravljao Pierre Levegh jurio je 240 km/h kad je udario u Austin-Healey Lancea Macklina. Levegh je na mjestu preminuo, a od siline udarca njegov se bolid razletio u tri dijela, uletio u publiku i zapalio.
Uz Francuza službeno su poginula još 83 gledatelja. Utrka je ipak nastavljena, jer su organizatori željeli 250.000 posjetitelja zadržati uz stazu, kako ne bi zakrčili ceste i usporili vozila hitne pomoći.
Gledatelji na drugoj strani staze više od šest sati uopće nisu znali da se dogodila tragedija. Tek kad se Mercedes-Benz povukao shvatili su da nešto nije u redu…
Komentari