19-godišnjak na Masleničkom mostu vozio 244 km/h! Odmah uvedimo OVE mjere

Autor:

N1, Požega.eu, Međimurje.hr

Mladi vozači su skloni iživljavanju i opasnom ‘dokazivanju’ za volanom te bi trebalo uvesti odredbu Mladi vozač, s ograničenjem snage automobila i privremenom dozvolom

Informacija da je jučer na Masleničkom mostu u 8:04 policija snimila i zaustavila 19-godišnjaka koji je automobilom ogulinskih registarskih oznaka vozio brzinom od 244 km/h konačno bi trebala biti povod uvođenju odredbe Mladi vozač.

Vožnja tom brzinom na mostu, čak i uz armiranobenske središnje i rubne barijere, ekstremno je opasna, graniči s ekshibicionizmom. Samo mali gubitak kontrole ili pozornosti mogao je izazvati neprocjenjiv tragičan ishod.

To potvrđuje koliko je opasno da mladi vozači smiju voziti automobil visoke snage i sportskih performansi. Kod mladih vozača nije u pitanju problem s manjkom vozačke vještine, što, zbog cehovskih i poslovnih interesa zagovaraju pobornici uvođenja obveze pohađanja dodatnih tečajeva sigurne vožnje.

Problem je u obrascu ponašanja, jer ne treba dodatna edukacija da se ukaže kako se ne smije kršiti ograničenje brzine, i to brutalno (uhvaćeni 19-godišnjak bi se sigurno hvalio ‘vozačkim junaštvom’), proći kroz crveno svjetlo, pretjecati preko pune linije, ignorirati prednost pješaka, koristiti mobitel u vožnji, piti i voziti… A mladim vozačima nije uputno dati u ruke snažan automobil, jer potencijalni problemi sa snagom motora rastu eksponencijalno..

Ovaj je slučaj pokazao kako se prebrzi vozači učinkovito mogu snimati i evidentirati fiksnim radarskim kamerama – neracionalno je za to trošiti materijalne, ljudske i ekološke resurse, presretačima na autocestama, a i rizično. Usto bi se zakonu mogli privoditi na naplatnim kućicama.

Sumanuta jurnjava 19-godišnjaka Masleničkim mostom ukazuje na nužnost sljedećih mjera:

1. Uvesti odredbu ‘Mladi vozač’ za osobe do navršene 24. godine, za koje bi vrijedilo ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) do 21. godine i 85 kW (116 KS) do 24. godine, samo za privatne vožnje u privatnim vozilima (ne za gospodarski promet) i ‘Privremene vozačke dozvole’, uz definiranje uvjeta (sigurnog ponašanja u prometu) za dobivanje trajne vozačke dozvole.

2. Povećati izvjesnost kažnjavanja, prvenstveno premrežavanjem prometnica radarskim kamerama koje bilježe najteže prekršaje: prekoračenje brzine, prolaske kroz crveno svjetlo, nepropisno pretjecanje, korištenje mobitela, nevezivanje… To bi istodobno rasteretilo policiju, koja bi djelovanje mogla i trebala usmjeriti na kritične uvjete (lokacije, uvjete na cesti i vrijeme).

3. Brzinu i razmak među vozilima na autocestama treba kontrolirati radarskim kamerama na svim mostovima, nadvožnjacima, u tunelima i ostalim lokacijama, a vozače u prekršaju Zakonu o sigurnosti prometa na cestama privoditi policijskim službenicima dežurnim na svim, odnosno strateškim naplatnim kućicama. Presretači bi se primarno koristili za temeljne sigurnosne zadatke na autocestama.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.