Sve ukazuje na grešku u regulatoru faze usisnih ventila, što je česta greška kod 4-cilindarskih motora koji se ugrađivao u Alfa Romeo 156 i Alfa Romeo 147
PITANJE ČITATELJA
Prije tri godine kupio sam Alfa Romeo 156 1.8 T.S. proizvedenu krajem 2004. Imao je 195.000 km, a sada ima ukupno 227.000 km. Problemi su se počeli javljati prije šest mjeseci, kad je motor počeo raditi neravnomjernije, posebice pri niskim okretajima, kad okretaji variraju od 900 do 700/min, a često padnu i niže.
U posljednje vrijeme se često i gasi. Svakim je danom problem sve veći, a na visokim okretajima je najmanje izražen. Čuo sam da navedena serija ima problema s bregastim vratilima…
ODGOVOR DOKTORA
Sve ukazuje na grešku u varijatoru faze usisnih ventila, što je česta greška kod 4-cilindarskih motora Twin Spark koji se ugrađivao u Alfa Romeo 156 i Alfa Romeo 147. Problem je u hidrauličkom mehanizmu za podešavanju faze zakretanja bregastog vratila usisnih ventila (trošenju i problemima s brtvljenjem u regulacijskim komorama), a sama bregasta vratila su dobre kvalitete i rijetko stvaraju probleme zbog habanja.
Problem može biti djelomice i u brizgaljkama goriva, koje bi na toj velikoj kilometraži trebalo pročistiti. Ovisno o stupnju istrošenja varijatori faze se mogu obnoviti ili izmijenite, a pritom obvezno izmijenite zupčasti remen, sa servisnim setom (zupčasti remen, napinjač, vodilice, brtve i pumpa rashladne tekućine).
Inače, riječ je o izdržljivoj seriji motora te kad temeljito riješite ovaj problem, mogao bih vas još godinama služiti.
Komentari