Turbodizelaš 1.6 HDi, koji u modelima Ford ima oznaku 1.6 TDCi, a ugrađivao se i u modele Mazda i Volvo, pouzdan je i izdržljiv, ali…
… ako se ne štedi na motornom ulju, Naime, verzije od 2003. do 2008. bile sklone nakupljanju ulja u donjem dijelu motora, što je pogoršavalo podmazivanje, a u težem slučaju izazivalo havariju motora.
PSA i Ford su 1998. sklopili “deal” razvoju i proizvodnji turbodizelskih motora 1.4, 1.6 i 2.0. Praktički jednaki motori (razlika je jedino u podešavanju (setup-u) u francuskoj su nomenklaturi označeni s HDi, a njemačkoj TDCi. Zanimljivo, Ford je zadržao vlastiti 1.8 TDCi, za kojeg su ‘znalci’ često tvrdili da je i najbolji.
Verzija s 1590 cm, oznake 1.6 HDi odnosno 1.6 TDCi, snage 90 i 109 KS je i najzanimljivija, jer se osim u modele brendova Ford, Peugeot i Citroën, ugrađivao u Mazdu 3, Volvo C30, S40, V50, S60. Sa snažnijim 1.6 HDi odnosno 1.6 TDCi (109 KS) od 2003. do 2008. bilo je problema, jer je bio sklon nakupljanju uljnog taloga u donjem dijelu motora.
Ako se motorno ulje mijenjalo na 15.000 km, a pogotovo na 20.000 km, nastajali su problemi s podmazivanjem. Prvi je na udaru turbopunjač, jer taj sklop, koji se nakon paljenja motora zavrti i brže od 200.000/min, prvi u motoru treba potreban tlak ulja za podmazivanje ležajeva (a potom i hlađenje), a posljednji ga dobije.
No, otkazivanje je tek početak, jer zbog oslabljenog podmazivanja posljedično stradaju i ostali sklopovi na motora. Tome se moglo doskočiti ako se ulja mijenjalo na 10.000 km, a na 30.000 km skidao karter i čistilo sito ispod uljne pumpe i, posebno, sito na usisniku uljnog voda za turbopunjač. Ali, u verziji s 90 KS, poput testne, bilo je triput manje problema.
Druga generacija tog motora 2009. je bitno unaprijeđen. Riješen je problem sa stvaranjem uljnog taloga, a umjesno 16-ventilske verzije s dva bregasta vratila (DOHC) konstrukcija mu je pojednostavljena – ima jedno bregasto vratilo u glavi (SOHC) i osam ventila.
Zanimljiv je izbor u rabljenim modelima koji preplavljuju naše tržište pa analizirajte, u svrhu provjere pri kupnji, probleme s kojima je bio suočen…
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo radi i prebacuje u prinudni režim.
UZROK
Slaba veza ili nema veze multipriključka na davaču protoka mase zraka (MAF).
POPRAVAK
Provjerite kodove grešaka i obrišite ako je potrebno. Zamijenite sklop električnih instalacija davača protoka mase zraka (MAF) i priključak pomoću seta za popravak. Napomena: originalne električne instalacije na davaču protoka mase zraka (MAF) i setu za popravljanje imaju žice različitih boja.
PROBLEM
Motor povremeno ne pali ili slabo pali.
UZROK
Oštećeni kontakti prekidača za paljenje.
POPRAVAK
Ako je potrebno provedite dijagnostičku provjeru kako biste potvrdili grešku. Zamijenite prekidač paljenja ako je neispravan.
PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora hladnjaka.
POPRAVAK
Zamijenite sva tri releja.
PROBLEM
Zatajenje i gašenje motora kad se uključe prednja svjetla.
UZROK
Slaba veza na masu u sustavu kontrole rada motora.
POPRAVAK
Provjerite i očistite priključke mase smještene iza oba prednja svjetla. Osigurajte dobar kontakt mase.
PROBLEM
Otežano paljenje motora.
UZROK
Korozija na pinovima konektora priključka sklopa, smještenim između kutije s osiguračima u prostoru motora i modula releja kontrole rada motora .
POPRAVAK
Očistite i ponovno spojite konektor priključka sklopa.
PROBLEM
Podrhtavanje u vožnji u 1. brzini s motorom na praznom hodu.
UZROK
Ne ispravni parametri kontrole rada motora pohranjeni u računalu motora (ECM).Neispravan nosač(i) mjenjača/motora.
POPRAVAK
Provjerite i podesite parametre kontrole rada motora pomoću odgovarajuće dijagnostičke opreme.Provjerite nosače mjenjača/motora. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno.
PROBLEM
Curenje ulja iz turbopunjača (TC). Gubitak snage. Zvuk fućkanja iz motora/turbopunjača.
UZROK
Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi turbopunjača.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev turbopunjača.
PROBLEM
Neobična buka iz prostora motora.
UZROK
Napuknuta toplinska zaštita turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Ugradite novu toplinsku zaštitu turbine (TC) s modificiranom podlogom
PROBLEM
Motor teško pali. Akumulator ispražnjen.
UZROK
Priključak(-ci) akumulatora neispravno postavljen(i).
POPRAVAK
Ispravno postaviti priključke akumulatora. Popravite ako je potrebno.
PROBLEM
Jaka buka iz prostora motora. Mjerač temperature rashladnog sredstva pokazuje visoku vrijednost. Slab rad sustava klima-uređaja.
UZROK
Neispravan motor ventilatora za hlađenje rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 2 te ga po potrebi izmijenite. Izmijenite motor ventilatora.
PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli. Neučinkovit klima-uređaj (AC) nije učinkovit.
UZROK
2-pinski priključci kontrolnog modula motora ventilatora rashladnog sredstva motora i motora ventilatora rashladnog sredstva motora su zamijenjeni.
POPRAVAK
Multipriključak sa zelenom/žutom žicom treba postaviti na motor ventilatora rashladnog sredstva motora. Zamijenite mjesta priključcima.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Problemi u radu motora.
UZROK
Slaba veza ili nema veze na priključku davača protoka mase zraka (MAF).
POPRAVAK
Provjerite i očistite spoj priključka na davaču MAF. Stavite vezni kabel oko priključka kako bi spriječili vibracije koje uzrokuju slabu vezu.
PROBLEM
Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena.
UZROK
Utjecanje vode pod poklopce zupčastog remena stvara koroziju.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen s remenicom zatezača i vodećom remenicom. Očistite koroziju sa svih komponenti.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Neispravan multifunkcijski kontrolni modul.
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite novi multifunkcijski kontrolni modul.
PROBLEM
Kašnjenja i pogoršanje ubrzanja. Trzanje motora. Gubitak snage.
UZROK
Unutarnja greška multifunkcijskog kontrolnog modula (ugrađen u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 1 u prostoru motora).
POPRAVAK
Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima i po potrebi izmijenite. Ako osigurač nije pregorio ili ne nedostaje: ugradite novu kutiju s osiguračima/ploče s relejima 1 u prostoru motora.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu. Zveckanje iz turbopunjača (TC). Previše ispušnog dima.
UZROK
Unutarnja greška turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Ugradite novi turbopunjač (TC).
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Računalo motora (ECM) u prinudnom modu. Motor gubi snagu i gasi se.
UZROK
Unutarnje oštećenje visokotlačne pumpe.
POPRAVAK
Zamijenite visokotlačnu pumpu goriva
PROBLEM
Daljinsko zaključavanje ne radi. Kontrolne lampice instrumentalne ploče ne svijetle kad je paljenje uključeno. Elektropokretač ne radi
UZROK
Greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula 1.
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul 1 s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Ne radi elektropokretač
UZROK
Pregorio osigurač startera motora. Nedovoljno dopustivo opterećenje osigurača.
POPRAVAK
Zamijenite osigurač F8 od 20A, u kutiji s osiguračima/ploči s relejima osiguračem od 25A.
Komentari