Premijerom opere ‘Macbeth’ u subotu (14. travnja) u 19 sati u HNK Ivana pl. Zajca započinje Trilogija Verdi-Shakespeare-Surian, jedinstveni operni projekt u Hrvatskoj i najveći projekt riječke Opere u povijesti.
Riječ je o trima Verdijevim operama nastalima prema Shakespearovim dramama, Macbeth, Otello i Falstaff koje će biti izvedene u nešto više od tri tjedna. U svim trima glavne će uloge, Macbetha, Jaga i Falstaffa, pjevati nacionalni prvak Giorgio Surian.
Dramaturg-redatelj Trilogije, Marin Blažević, govorio je o jednom od prvih i najvažnijih razloga za postavljanje Trilogije – o Giorgiu Surianu: “Tri opere povezuje povijesni izazov Giorgia Suriana da nastupi u trima glavnim ulogama i izvede ih jednu za drugom u tri tjedna. U dvadeset godina mog teorijskog, kritičkog i dramaturškog istraživanja i pisanja o fenomenu i izvedbi glume, nisam upoznao scenskog umjetnika koji bi u tako promišljenoj i preciznoj, upravo idealnoj mjeri gradio i objedinjavao tehničku, normativnu, dramsko-karakternu, etičku i sasvim osobnu dimenziju svoje složene glumačke ličnosti. Da, glumačku izvedbu Giorgia Suriana može se opisivati samo pojmovnikom jednog od najvećih mislioca glume dvadesetog stoljeća, Branka Gavelle. Ako želite shvatiti što je Gavella mogao misliti pod pojmom idealne glumačke ličnosti – gledajte i proučavajte svaki pogled i gestu Giorgia Suriana. Ako se pitate kakav je morao biti doživljaj nastupa umjetnice koja je glumački i glasovno revolucionirala opernu izvedbu, Marije Callas, Giorgio Surian ima svoj odgovor.”
Naš proslavljeni bas-bariton Giorgio Surian kazao je kako se radi o grandioznim ulogama, te da će se nakon hvaljenog i nagrađenog ‘Otella’ i druge dvije opere zasigurno svidjeti publici.
Dirigent ‘Macbetha’ je Marco Boemi kojeg je riječka publika imala prilike upoznati na iznimnom EPK i HNK gala koncertu 5. ožujka. On je operu ‘Macbeth’ opisao kao najzanimljiviju od prvih Verdijevih opera, zbog relacije riječi i glazbe, zbog svega što se teatarski događa, zbog priče kojoj se može vjerovati, zbog iznenađenja koje je mladi Verdi pružio.
Važna suradnica dramaturga-redatelja na Trilogiji je koreografkinja svih triju opera, Selma Banich, koja je govorila o promišljanju opere u 21. stoljeću, o tome kako se osmišljavala minimalistička koreografija zbora koji ravnopravno može pokazati koherentnost kolektiva.
Ravnatelj riječke Opere, Petar Kovačić, pohvalio je zbor Opere koji u tri tjedna radi tri velike opere, te orkestar koji u kratko vrijeme radi na potpuno različitim programima, od opera do koncerta u Lisinskom s kojeg su se netom vratili.
U svim operama Trilogije stalni su suradnici, osim dramaturga-redatelja Marina Blaževića i koreografkinje Selme Banich, kostimografkinja Sandra Dekanić te oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić. Od solista su u sve tri opere, osim Giorgia Suriana, još su i Dario Bercich te Marko Fortunato.
Autorski tim opere ‘Macbeth’ čini još i desetero studentata scenografije Accademia di Belle Arti di Brera, Milano.
U solističkoj podjeli opere ‘Macbeth’ su Giorgio Surian, Kristina Kolar, Dario Bercich i Slavko Sekulić u alternacijama, Marko Fortunato, Vanja Zelčić, Davor Lešić, Saša Matovina, Morana Pleše, Nataliya Marycheva, te Luka Babić i Jan Car u alternacijama.
Reprize ‘Macbetha’ su 16. i 18. travnja u 19 sati.
Izvedba ‘Otella’ u sklopu Trilogije je 23. travnja u 19 sati.
Premijera ‘Falstaffa’ slijedi 7. svibnja u 19 sati, a reprize će biti 10. svibnja u 19 sati te 12. svibnja u 18 sati.
Komentari